Skip to main content

Piala AFF Suzuki 2014 Malaysia VS Thailand

Kurang 2 jam lagi pertemuan Malaysia-Thailand, pasukan mana agaknya yang akan menjulang Juara Piala AFF Suzuki 2014 ni ye?


UAA pun takde lah pandai sangat pasal bola ni tapi disebab kan kita sebagai rakyat Malaysia haruslah menyokong. Kalau bukan kita siapa lagi nak sokong.kan kan? Don't worry Malaysia..kami akan selalu sokong anda..just do your best okeh :)



Semangat betul brother nih..haiyak macam-macam perangai la kan...menang kalah adat pertandingan jangan ada tumbuk2 sudah.peace no war ok!

Apa yang buat lagi nak ambil tahu sebab encik suami pun sibuk nak pergi sokong kat Bukit Jalil. UAA pun nak ikut sama tapi kesian pula pada Ammar Arit nanti nak sesak2 kan..takpelah..kita sokong dari rumah je. buka TV9 siap2 nih..hehe

Oh hari ni kan tiba-tiba lagi en suami semangat lah nak beli paper rupanya ada muka dia dalam tu.femes sekejap..perasan lebih je ni.nak buat kenangan anak cucu katanya. (-_-)



Hehe apepun enjoyy..bola2 juga solat jangan lupe okeh.nak buat apa-apa pun yang WAJIB tu kena la buat..dah nama wajib kan kan. baru lah berkat sket..doa ramai2 wah gitu lah..apapun, Malaysia tetap kena sokong.ewahh :)

UAA yakin Malaysia Boleh..yakin boleh...Just do your best okeh..fokus2 dan gol..yeahh~~

Go go go harimau malaya..harimau malaya..lalalala~

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.