Skip to main content

Cara makan buah-buahan yang betul untuk mengelak kanser

Assalamualaikum,

Dr Stephen Mak merawat pesakit kanser terminal dengan cara "un-ortodoks" dan ramai pesakit pulih. Sebelum ini dia menggunakan tenaga solar untuk membersihkan penyakit pesakitnya. Beliau percaya pada penyembuhan semulajadi dalam badan terhadap penyakit. 

Lihat artikel beliau di bawah.

Terima kasih kerana e-mel pasal buah-buahan dan jus. Ia adalah salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser. Sehingga akhir2 ini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%. Pesakit kanser tidak patut meninggal dunia. Penawar untuk kanser sudah dijumpai. Ia terpulang    anda percaya atau tidak. Saya berasa amat terkilan untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional.
- Dr Stephen Mak

MAKAN BUAH ...

Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan hanya hulur ke dalam mulut kita. Ia tidak semudah yang anda fikirkan. Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan bila harus makan.

Apakah cara yang betul makan buah-buahan?

IA BERMAKNA TIDAK MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN!

BUAH harus dimakan ATAS PERUT KOSONG
Jika anda makan buah-buahan seperti itu, ia akan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain. *

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING.
Katakan anda makan dua keping roti dan kemudian sepotong buah-buahan. Kepingan buah-buahan sudah bersedia untuk pergi lurus melalui perut ke dalam usus, tetapi ia dihalang daripada berbuat demikian.
Sementara itu seluruh pemakanan tadi merosak  dan menapai dan bertukar kepada asid. Ketika buah bersentuhan dengan makanan di dalam perut dan jus hadam, jisim keseluruhan makanan mula merosak.....

Oleh itu, sila makan buah-buahan anda pada perut kosong atau sebelum makan! 


Anda telah mendengar orang mengadu setiap kali saya makan tembikai saya sendawa, apabila saya makan durian perut saya kembung atas, apabila saya makan pisang saya rasa seperti berjalan ke tandas, dan lain-lain,  benar-benar semua ini tidak akan timbul jika anda makan buah-buahan pada perut kosong. Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang merosak dan menghasilkan gas dan dengan itu anda akan berasap!

Keputihan rambut, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata semua ini *TIDAK* akan berlaku jika anda mengambil buah-buahan ketika perut kosong.

Tidak ada perkara buah-buahan, seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini. Jika anda telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal. 

Apabila anda perlu minum jus buah-buahan - minum  jus buah *sahaja*, BUKAN dari tin. Jangan sekali minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana anda tidak mendapat nutrien sama sekali. Anda hanya dapat merasa. Memasak memusnahkan semua vitamin.

Tetapi makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus. Jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan, kerana anda mesti biarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya. Anda boleh puasa atas buah 3 hari untuk membersihkan badan anda. Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan di seluruh 3 hari dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda memberitahu anda bagaimana berseri anda kelihatan! 

KIWI:
Kecik tetapi besar. Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren.

APPLE:
Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita? Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid & yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung & strok.

STRAWBERRY:
Buah pelindung. Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat-radikal bebas. 

OREN:
Perubatan termanis. Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauh selsema, kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang dan juga mengurangkan risiko kanser kolon. 

SEMANGKA: 
Penghilang dahaga tersejuk. Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. Ia juga merupakan sumber utama lycopene oksidan melawan kanser. Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C & Kalium.

JAMBU & BETIK: 
anugerah Top untuk vitamin C. Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi .. Jambu Batu ini juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. Betik kaya dengan karotena, ini adalah baik untuk mata anda. 

*****************************
Minum air sejuk selepas makan.. = Kanser! 

Anda boleh percaya ini? Bagi mereka yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Ia adalah baik untuk mempunyai cawan minuman sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Sangat tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Ia adalah lebih bijak untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Nota penting tentang serangan jantung .....

Serangan jantung.. PROSEDUR ': (INI BUKAN jenaka!)

Wanita perlu tahu yang petanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Anda boleh tidak pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Enam puluh peratus daripada orang-orang yang   serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun. Sakit pada dagu boleh menyedar kamu dari tidur yang lena.

Mari kita berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup insha Allah.

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata: 

Jika semua orang yang mendapat mail ini menghantar kepada 10 orang, anda boleh yakin bahawa kami akan menyelamatkan  sekurang-kurangnya satu nyawa.

Datin Dr Marzelina Ahmad Marzuki
Senior Consultant
Damansara Specialist Hospital
Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.