Skip to main content

Cara Makan Omega Guard Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum~

Hari ni rasa nak share cara makan omega. kalau dewasa senang je la kan..boleh telan.tapi kalau ada dewasa yang tak pandai boleh juga nak buteruskan bacaan ni demi sebuah kesihatan kan..hee..


KEBAIKAN OMEGA GUARD KEPADA KANAK-KANAK

1. Membantu mengatasi masalah asthma 
Omega 3 membantu mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru-paru. Justeru ini mengurangkan serangan asthma di kalangan kanak-kanak, malahan orang dewasa


2. Membantu dalam pembelajaran
Satu kajian mendapati 40% pelajar yang mengambil nutrisi kaya dengan Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam aspek pembelajaran, membaca dan fokus dalam pembelajaran.

3. Membantu memperbaiki tingkahlaku
Kajian juga mendapati kanak-kanak yang mengalami masalah tingkahlaku seperti ADHD dan lain-lain mengalami perubahan drastik selepas pengambilan makanan tambahan Omega 3

4. Meningkatkan pertahanan badan
Omega 3 membantu meningkatkan pertahanan badan kanak-kanak


5. Mengatasi masalah mengantuk dan hilang tumpuan
Omega 3 membantu meningkatkan fokus dalam pembelajaran


CARA MAKAN OMEGA BAGI KANAK-KANAK

Cara Makan 1: Kapsul Omega Guard boleh dipicit dengan jarum dan dimasukkan dalam susu anak.


Cara Makan 2: Boleh dikunyah begitu sahaja. Kapsul adalah lembut dan selamat di makan oleh kanak-kanak 2 tahun ke atas.
Cara Makan 3: Dipicit dengan jarum, minyak ikan dicampur dalam makanan dan minuman kegemaran.

Cara Makan 4: Dipicit dengan jarum, minyak ikan di letak pada sudu dan diberi pada anak seperti ubat.

Cara Makan 5: Ditelan begitu sahaja, untuk kanak-kanak 10 tahun ke atas.


Cara makan credit to : tip sihat selalu

pandaii dia makan gitu je..tak sabar nak bagi kat ammar pulak ni~~

ok lah..selamat mencuba ye boleh pilih cara yang mana-mana dan sesuai.yang pasti omega tu sampai pada anak-anak kita ye. bio sel-sel otak bergabung dgn baik insyaallah..yeay~~ :)



Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.