Skip to main content

14 Keistimewaan ESP yang kita perlu tahu

Cepat je masa ni kan...diam tak diam da hampir 11 bulan saya duduk di rumah. bekerja dari rumah dan sebagai surirumah. Alhamdulillah dapat juga bantu suami serba sedikit kan. Jomla siapa nak side income boleh la join kami. 

The Shaklee Star. Kira anak cucu cicit-cicit haa dari group Jutawan Muslimah Mama Cery.  Grad grad Nanny Master Farah, Master Suzi, Nanny Murni dan Mama Aslina. Tanpa upline siapa la dowline ni ha.hee...

Disebabkan sangat teruja dengan kak cery so saya pun jadi semangat sangat2 tau :)

oklah malam ni nak cerita ESP. Sebab apa? Sebab ESP ni  memang sangat2 best dan kebetulan bulan ni kita ada promosi Beli 6 Percuma 1. Maka dengan ini elok sangat lah kalau ada yang nak beli malam ni. 

Betul ke betul?

Oh tahu tak..ESP ni memang sangat best tau. ESP Shaklee ni bukan sahaja lazat tapi bestttt banyak giler khasiat.Kalau konsisten minum, kulit jadi cantik halus gebu, berseri,hilang parut jerawat,kulit tak kusam,badan langsing,sihat,awet muda, beri tenaga ekstra untuk superwoman (Ibu menyusu,ibu mengandung,ibu berpantang dan apa pun kerja seorang Ibu lah..hihi).

Ok meh kita baca sikit fakta tentang ESP. Da pernah cuba ke tak jiji nihh....

Kenapa ESP SHAKLEE jadi protein soya pilihan ramai

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.


2. Diproses dengan air
Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein. 


3. Memberi tenaga
Setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Larat ke nak makan 30kg kacang soya 
4. Menyediakan 9 asid amino 
ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

5. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.

6. Menyediakan 14 g protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung.

7. Indeks Glisemik yang rendah
Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap diabetes.
camni konsepnya
8. Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, dan 12x ganda susu.

best kan :D
9. Rendah lemak, tiada kolesterol
ESP juga rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia dan tidak membebankan buah pinggang.

10. Setiap hidangan ESP membekalkan 50% daripada Nilai Harian Kalsium untuk menyokong tulang yang kuat.

11. Mempunyai kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menapous.

12. Mengekalkan tenaga dalam badan dan menahan rasa lapar kerana ESP membekalkan sumber tenaga berterusan ke dalam salur darah.

13.Tiada perasa, pewarna tiruan, pemanis, kafein, atau bahan tambahan selainnya.

14. ESP sesuai untuk vegetarian.
ESP kan ada..LOL 
Ha ok lah...siapa ade lagi kebaikan ESP. meh la sharing2 kat sini..oh harga retail dia RM150 tapi kalau nak diskaun atau nak jadi ahli ke boleh hubungi saya terus tau, aisyah 017-3468802

Sharing is Caring :)

Jom Sihat Cantik,


Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.