Skip to main content

Tentang Shaklee Collagen Powder

Apakah Collagen Shaklee atau lebih dikenali sebagai Shaklee Collagen Powder (SCP), fungsinya, cara minum atau cara pengambilan serta testimonial daripada pelanggan yang sangat berpuas hati setelah mengambilnya?

Apakah Collagen Shaklee?

Collagen Shaklee adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi :-
  1. 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah)
  2. sangat rendah dalam berat molekular - sekitar 1,000 Dalton dan 
  3. tujuh ramuan utama termasuk 7 ramuan utama Collagen Shaklee 

7 ramuan utama Collagen Shaklee 

Kolagen dari Sisik Ikan Merah - sumber kolagen premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan. 


Ekstrak Biji Camellia japonica - Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik, satu omelien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas. 

biji caamelia japonica
Ekstrak Pfaffia - Ptaffia dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan Camellia japonica akan membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic (berperanan menghidrat tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin. 

Elastin dari kolagen ikan - Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik. 


Vitamin B dan Vitamin C - Vitamin B metabolisma karbohidrat, protin dan lemak untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel. Vitamin C menggalakan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.


Ekstak Kekerang - Glucosamine ekstrak kekerangan penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata. 


Lactobacillus acidophilus - membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen. 


Kajian secara klinikal telah membuktikan dengan pengambilan kolagen ini selama 8 minggu secara berterusan, kulit wajah manusia semakin cantik, putih, gebu, kacak, bergaya sebanyak 71%.

Bagaimana pula cara pengambilan Collagen Shaklee? 

Untuk pengetahuan, rasa kolagen ini sedikit hanyir dan berbau ikan. Jadi, saya tidak mengesyorkan untuk minumnya dengan air kosong. Digalakkan minum dengan air yang berperisa. Macam saya, suka campurkan ia dengan energizing soy protein 《ESP》memang Superb! 

Antara resepi yang boleh dicuba :
  • Jus twister + SCP
  • Milo + SCP
  • Jus buah-buahan + SCP

Anda bebas mencampurkan SCP dengan apa-apa minuman mengikut selera anda asalkan bukan minuman berkafein dan panas.

Satu kotak Collagen Shaklee mempunyai 15 sachet untuk kegunaan selama 15 hari. Ramuan yang sangat bagus akan memberikan kesan yang juga sangat bagus. Penggunaan secara berterusan dalam seminggu sudah mampu menunjukkan hasilnya.

Testimoni Collagen Shaklee 


"Pic dua2 ni mmg pic asli.. Xpakai make up ke apa.. Sebab tu korang bleh tgok lagi kesan pigmentasi yg semakin samar2 tuh.. Kalo sekiranya sy apply fondation mmg kesan tuh hilang rata je ngan kulit.. Dulu kakak sy sndiri slalu suh sy guna naturactor bagai hehehe. Cuma sy rasa masih pelik kalo bersih tang2.. Dah bertahun2 ngan jeragat nih.. Semakin teruk bila mengandung.. Menjadi2.

Jadi sy amik keputusan.. Biarlah sy tunggu hilang sndiri je dgn supplement shaklee nih..xyah susah2 nak smbunyikn..sebab sy yakin ia akan hilang. Btw umo sy masih 24tahun(salam perkenalan.. Sy mama 3anak kecil . ramai plak dok pm sy panggil kakak...segan hikhik).

Kesan utama collagen nih.. Sgt terasa kulit kita lembuttt je. Semakin cerah bukan kat muka je.. Tp semua2. Kesan calar2,sunburn..semua xde dah..sebab dulu sy nih mmg ahli persatuan..aktif berjemur,berkhemah sana sini. "

Meh dapatkan anda punya sekarang..sebab apa tau..bulan September  2014 ni kita ada promosi beli 6 percuma 1. nak satu pun boleh..pm pm saya k.. :)

~Aisyah~
017-3468802
Fb: Radin Siti Aisyah
rsaisyah317@gmail.com


Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.