Skip to main content

5 Jenis Vitamin Cantik

Cantik...dirimu buat ku tertarik...lalala.... 

Siapa tak suka cantik kan..ha cerita cantik hari ni..semalam pergi open house saya dapat satu apps yang best dalam playstore. camera360.

Pergh..

Memang best.mane tak nya. segala cacat cela hilang babe..memang seronok la kan..tapi semua tu PALSU sebab di alam realiti nya tidak..oh no no no...my hubby kata tipu semua tuh..

Sebab tu saya tekad..saya mahu..saya nak awak awak yang baca nih..kita kena sihat dan cantik ye..no editing..sikit2 tu takpe lah..ni jgn 360 degree la sangat..huu terkejut laki korang nanti..haha..

Kannn...so jom kita cantik cantik dari dalam dan seterusnye menjalar ke seluruh badan dan wajah kita INSYAALLAH...meh kita berkenalan apa 5 jenis vitamin CANTIK yang saya maksudkan...
 
Vitamin Cantik#1: Vitamin A  

Vitamin A adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit, mencegah kekeringan, kedutan dan penuaan kulit. Seseorang kekurangan vitamin A akan mempunyai kulit bersisik, gatal-gatal dan mungkin jerawat. 

Vitamin A juga memainkan peranan yang amat penting dalam membina semula tisu kulit. Retinoid, satu bentuk Vitamin A digunakan dalam rawatan penyakit kulit seperti psoriasis untuk mengawal pertumbuhan sel. 

Vitamin A boleh didapati dalam daging, susu, keju, telur, bayam, lobak merah, brokoli, kacang, mangga, betik, aprikot, labu. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin A adalah CAROTOMAX. 

Vitamin Cantik#2: Vitamin B 

Komponen yang paling terkenal dari Kompleks Vitamin B adalah Biotin. Biotin adalah nutrien penting untuk rambut, kuku dan kesihatan kulit. Badan kita sendiri menghasilkan biotin iaitu di dalam hati dan buah pinggang.Kekurangan Vitamin B Kompleks menyebabkan gatal kulit, ruam kulit, dan keguguran rambut.

Niacin adalah satu lagi vitamin B yang membantu melembapkan kulit. Vitamin B1 atau Thiamine pula adalah vitamin lain yang kita perlukan untuk mempunyai kulit yang berseri. Ia meningkatkan peredaran darah dalam badan yang menambah seri kepada kulit.

Telur, salmon, beras, pisang, oat adalah sumber semula jadi kaya dengan vitamin B. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin B lengkap adalah B-COMPLEX 
Vitamin Cantik #3: Vitamin C 

Vitamin C mengekalkan tona kulit. Vitamin C adalah salah satu vitamin yang melindungi kulit daripada penuaan dan kendur.Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan kedut dan perubahan warna kulit. Ia merangsang pengeluaran kolagen. 

Dan ia adalah kolagen yang menjadikan kulit muda dan lembut. Semakin usia meningkat, lebih banyak vitamin C diperlukan untuk mengekalkan keanjalan. Brokoli, kale, kubis, strawberi, lemon, oren, anggur, Kembang kol semua penuh dengan Vitamin C. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin C adalah  
VITAMIN C PLUS SUSTAINED RELEASE 500MG 

Vitamin Cantik #4: Vitamin E 


Mengembalikan kelembapan pada kulit dan melambatkan penuaan sel-sel kulit. Ia kaya dengan anti-oksidan yang melindungi kulit daripada radikal bebas dalam persekitaran kita. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin e adalah VITAMIN E COMPLEX 

Vitamin Cantik #5: Vitamin K 

Vitamin K memberi faedah penting untuk kulit iaitu mengurangkan penampilan lebam di bawah mata. Sesuai digabungkan dengan Vitamin A sebagai pencerah kulit yang baik untuk lingkaran gelap di bawah mata. Lingkaran hitam muncul kerana kebocoran darah dari kapilari di bawah mata. 

Vitamin K memainkan peranan dalam pembekuan dan menebalkan kulit dan memastikan pengurangan lingkaran hitam. 

Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin K adalah ALFALFA COMPLEX 


Jom lah kita sihat dan cantik dari DALAM dan SECARA SEMULAJADI...

Amalkan pemakanan yang sihat dan senaman..secara tak langsung boleh DIET tau..badan pun cantik jerk..saya tak kata kurus tu cantik ye..yg penting FIT dan SIHAT..Tambahan BONUS kulit pun cantik, anjal, glowing dan berseri-seri bila kita amalkan pemakanan yang sihat nih...

Perlukan bantuan? 

Ambil SUPLEMEN dan sebagai pengguna tegar SHAKLEE. of coz HIGHLY RECOMMENDED this suplemen..jom bertukar ke SHAKLEE...

Insyaallah...

Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut atau nak order..please contact k..I love to entertain you....(^_^)

Jom Sihat dan Cantik,
~Aisyah~
017-3468802
FB: Radin Siti Aisyah





Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.