Skip to main content

29 Things Only a Pregnant Woman Would Understand

I love to read these so I want it to be paste in my blog so everyone can read it too..
I like to share this to all of you because only PREGNANT WOMAN  will understand these..(^_^)
NICE sharing from healthline.com

Morning sickness, insomnia, an ever-growing belly, and the long, agonizing wait of labor … it's all worth it! Enjoy these 29 things only someone who's endured the nine-month journey of pregnancy would understand.

1.What it feels like to be completely terrified and excited at the same time.


2.Morning sickness that lasts. All. Damn. Day.

3.That pantiliners aren’t just for periods.


4.That sometimes you get diaper rash even when you don’t wear diapers.


5.Mucus plugs. ‘Nuff said.


6.What Dolly Parton must feel like.


7.Cankles that engulf your entire leg.


8.How to waddle like a penguin.


9.The awesomeness that is the ability to grow a freakin’ human being.


10.Willing the worst pain of your life to come. SOON.


11.How you can be hot when there is ice dripping from the air conditioner.


12.What it is like to have to pee every 15 minutes. All. Night. Long.


13.Crying because the fast food worker got your order wrong.


14.The urge to punch complete strangers in the neck when they comment on how big you are.


15.The need to organize. ALL THE THINGS.


16.The first time you feel the life growing inside of you move.


17.How to trim the hedges when you can no longer see them…


18.How Jabba the Hutt really feels.


19.The importance of fiber.


20.When a baby does a flip off your cervix and lands on your bladder.


21.That you plan every trip out of the house around access to clean restrooms.

22.What it feels like to be punched in the stomach from the inside.


23.Getting excited when you get diarrhea because it means the baby might be coming soon.


24.What it’s like to pee a little when you cough. Or sneeze. Or breathe.


25.The reason ASPCA commercials make you cry.


26.What that dude in the movie Alien felt like.


27.Sleeping in a fortress of pillows.


28.Why you put dirty dishes in the cupboard and mayonnaise in the dishwasher.

29.Loving someone deeply before you even meet them.

Happy Pregnancy!

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.