Skip to main content

khasiat daun alfalfa

Pernah tengok tak pokok alfalfa?


ha ni lah dia...ia merupakan pohon rendang dan renek yang mempunyai akar yang panjang dan jauh ke dalam tanah, mencapai antara 10 hingga 20 kaki. Dengan akar yang panjang itulah ia dapat menyerap pelbagai sumber mineral dan vitamin di dalam tanah. 

Daun Pohon Alfalfa Alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang sangat bagus untuk merawat kolesterol, kencing manis, masalah keputihan, ulser peptik, sembelit dan pernah terbukti merawat penyakit kanser. 

ALFALFA SHAKLEE

 
Alfalfa Shaklee juga sangat popular dalam Set Penyusuan Shaklee kerana ia terkenal sebagai Milk Booster yang hebat. Alfalfa membantu merangsang susu yang banyak kerana ia kaya dengan protein. Protein pula merupakan salah satu komponen utama dalam susu ibu. Kandungan protein dalam Alfalfa lebih banyak dari sumber protein yang lain. 

Antara vitamin yang terkandung dalam Alfalfa Shaklee termasuklah: 

1) Vitamin A 
Vitamin A penting untuk kesihatan mata dan penglihatan malam. Ia juga membina ketahanan terhadap jangkitan penyakit terutamanya di dalam salur pernafasan. Selain itu, Vitamin A di dalam Alfalfa Shaklee juga bagus untuk ketahanan badan dan kecantikan kulit. 

2) Vitamin E 
Vitamin E memelihara sel agar tidak rosak disebabkan radiasi dari matahari dan pencemaran udara. Ia bagus untuk kesihatan jantung, kardiovaskular dan otot. Ia juga membantu untuk mengangkut nutrisi kepada sel, memperkuat dinding salur darah. 

3) Vitamin U 
Vitamin U menggalakkan kesihatan tubuh untuk mengatasi masalah ulser peptik. 

4) Vitamin B6 
Vitamin B6 membantu asilimilasi makanan, protein dan metabolisma lemak. Ia menggalakkan kesihatan saraf dan kulit dan membantu mengurangkan simptom loya. 

5) Vitamin K 
Vitamin K penting untuk pembekuan darah terutamanya selepas kecederaan, melahirkan anak dan pembedahan. Ia juga penting untuk menjaga fungsi hati dan menyumbang kepada kecergasan badan. 

6) Vitamin D 
Vitamin D membantu mengawal penggunaan fosforus dan kalsium di dalam tubuh. Seperti yang ramai sedia maklum, kalsium dan fosforus penting untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat dan kuat. 

Wow,memang banyak khasiat dan kegunaannya kan...

Tungguuuu ada lagi! 

Alfalfa ada banyak jenis dan tak semuanya sama. Alfalfa yang selamat adalah Alfalfa jenis daun. Alfalfa yang biasa di supermarket adalah Alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa jenis biji kadang-kadang boleh menyebabkan reaksi penyakit Auto immune. 

Inilah kelebihan Alfalfa Shaklee! 

Alfalfa Shaklee Alfalfa Shaklee diperbuat daripada daun Alfalfa yang bermutu tinggi yang ditanam di California USA. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa pestisid, tanpa racun kulat, tanpa bacteriosides, tanpa hormon sintetik dan tanpa bahan kimia. 


Salam sihat dan cantik,
~Aisyah~
 017-3468802
SID anda yang comel

Dapatkan alfalfa anda terus dari Shaklee ----> ORDER SINI


Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.