Skip to main content

Work At Home Mom 2

Asssalamualaikum..
diam-diam da masuk April da kita kan..bulan puasa pun tak lama lagi.ammar pun da masuk 5 bulan hari ni. ingat lg waktu ni 5 bulan yang lalu aku tengah bertarung nyawa nak melahirkan si kecil tu. patut la mak kita sensitif kan bila kita buat salah, tinggikan suara pada mak. sebab dia da susah2 lahirkan kita ke dunia ni..aish sedih pulak tiba-tiba teringat mak. Mak doakan ecah ye mak...terima kasih lahirkan ecah ke dunia ni.besarkan dengan penuh kasih sayang dan didikan yang baik. Insyallah ecah nak didik anak bagaimana mak didik kami insyallah..

Dalam masa 5 bulan ni jugak la aku da tekad nak FOKUS dalam bisnes SHAKLEE ni.Alhamdulillah setakat ni da merasa gak la bonus 3 4 kali..syukur ada 'mak', 'nanny', 'adik beradik' yang baik. saya suka dengan 'keluarga' Shaklee saya sekarang sebab mereka sentiasa memberi sokongan padu.hari-hari memberi semangat dan peringatan. Bekalkan ilmu pada kami mencurah ilmu tanpa jemu pada 'anak kecil' yang baru nak belajar ni. Alhamdulillah ditemukan dengan mereka..pahit manis dilalui bersama. Aku masih baru lagi tapi insyallah aku nak usaha dan usaha lagi dalam bisnes ni. banyak lagi cabaran yang belum dilalui.rasa takot juga tapi kena lalui juga la kan.sebab apa? Aku yakin Allah SWT ada, rezeki masing-masing tu ada yang penting usaha gigih dari kita semua. 

syukur2 lagi sebab aku dapat luangkan masa dengan anakku Muhammad Ammar Arif Bin Mohd Afiq. Syukur lagi dapat diberi peluang menjadi seorang isteri dan surirumah sepenuh masa. Insyaallah nak cuba yang terbaik. nak beri yang terbaik buat suami dan anak ku. Yep bukan mudah pada zaman ni nak jadi surirumah. sebab tu kena ada side income.buat bisnes.insyaallah...rezeki tu ada..jom la sama-sama kita berusaha. nak cite panjang pun cite aku pun sebenarnya baru bermula. harap dapat buat yang terbaik dalam bisnes Shaklee ni..doakan saya ye..

Jom lah sihat dan cantik dari dalam. semuanya kita kena jaga dari awal kan...insyaallah2..

model part time ummi..hehe..sayang kamu ketat2 ammar arif bucuk
oh happy beday ammar sayang..Happy 5 month...how fast time fly.hope to see you grow up happily and healthy insyaallah...



Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.