Skip to main content

Penting tau kalsium ni, jangan pandang sebelah mata...

Kalau dengar perkataan KALSIUM mesti semua akan terbayangkan susu. Jangan tak tahu selain susu makan yang tinggi kalsium adalah seperti keju, yogurt, sayuran hijau , ikan salmon, brokoli, kacang almond , pisang dan ikan bilis. Alternatif lain adalah ambil pil kalisum. 

Ni selalu untuk mereka yang susah nak minum susu atau malas nak bancuh susu macam saya. Susu pun ada cara nak bancuh.Salah bancuh mungkin zat boleh hilang. Dikatakan orang dewasa memerlukan 1000mg kalsium tau.

Cara saya , amalkan ostematrix. kenapa? sebab 4 bj ostematrix cukup 1000mg. Saya malas nak bancuh susu tapi nak kan kalsium cukup. Nak makan ikan bilis pun berapa gram nak kena makan sehari? tak muak ke setiap hari makan ikan bilis. 

kenapa saya memilih ostematrix shaklee ? Apa kelebihan Ostematrix Shaklee selain dari kalsium membekalkan kalsium yang cukup untuk tubuh badan kita? 

1. Kuatkan tulang, gigi 
Fungsi utama kalsium la kan. Semua orang pun tahu. Tapi tak semua rajin nak minum susu atau ambik kalsium yang cukup sehari. Alasan muda lagi.Takkan tulang nak reput sekarang kot. Sebenarnya dari muda la kena jaga. Dah tua, tulang pun dah reput kan susah. 

2. Tidur lena 
Ostematrix atau susu sebenarnya bagi kita tidur lena tau. Tengok baby, kanak-kanak lepas je mandi bagi susu terus tidur lena. Sama la juga dengan kita orang dewasa. Tidur lena, cukup bangun pagi pun senang. Malah segar bugar. Baru la aktiviti sehariaan berjalan lancar 

3. Kawal stress 
Bila tidur lena, badan segar jadi emosi pun sihat, segar je. Takde la stress, tension sana sini. Tidur terganggu tu la akan sebabkan macam-macam masalah berkaitan emosi datang. 

4. Migraine 
Migraine selalu berkaitan dengan stress. Lebih lagi mereka yang semangnya ada migraine. Dulu tak percaya tapi bila dengar kisah seorang sahabat yang migraine bertahun-tahun & teruk dan dengan kuasa ALLAH lepas makan ostematrix lega migraine dia. Sekarang pun dah makin jarang kena migraine. Rupanya besar peranan kalsium dalam badan kita. 

5. Cramp/ Kebas/ simpul biawak 
Ini satu nightmare pada ibu hamil. Simpul biawak ni selalu terjadi pada 3rd trimester. Sakitnya ALLAH je la yang tahu. Nak menjerit je rasanya, Kena pulak time tidur. Lepas tu nak tidur balik pun takut. Konsistent makan ostematrix memang nampak beza. Bukan saya sahaja tapi ramai kawan-kawan yang lain pun. 

6. Sembelit
Ini lagi satu ketakutan wanita. Baik masa hamil mahupun ketika dalam pantang. Ada yang sampai fobia nak pregnant dan berpantang sebabkan masalah sembelit yang teruk. Ostematrix memang bagi lancar je pembuangan. Esok bangun pagi mesti membuang senang je. Lega kan.. Dalam pantang takde la serius akan luka jahit tu. 

7. Menaikkan nafsu ghairah seks 
Baru terbaca pasal artikel mengenai hal ini. wah!! mesti ramai yang suka ni. Entah-entah yang tak suka minum susu terus beli susu kan.. hehee.. Mungkin ada betulnya bila emosi terjaga, tidur lena badan pun segar. Nafsu pun segar bugar la.

Credit to: dietdietsihat

Jom lah kita berOSTE..kebetulan bulan ni ada promosi OSTEMATRIX beli 6 dapat 7 tau..besh2..boleh share satu family.bg satu kat ayah..satu kat mak,,satu abang..satu kakak..satu adik..dua utk sendiri lah..tak cukup pulak kan..hee..


PM saya laju2 tau..
~Aisyah~
017-3468802
FB: Ummi Ammar Arif
SID: 1092808
Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.