Skip to main content

TENTANG SHAKLEE

LEGASI SHAKLEE 

Selama tempoh lebih 5 dekad, Syarikat Shaklee telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia. 

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta 'Vitalized Minerals', iaitu merupakan multi vitamin pertama di dunia.


 Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan SHAKLEE CORPORATION yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungankepada para pengedar. 

 PERBEZAAN SHAKLEE 


Misi kami adalah untuk menyediakan kehidupan lebih sihat untuk semua orang dan kehidupan lebih baik untuk semua. Kami melakukannya dengan membuat produk semulajadi yang begitu luar biasa, anda hanya perlu memberitahu kawan-kawan anda. Apabila anda memilih Shaklee, anda akan tahu tiga perkara adalah benar. Ia adalah sentiasa selamat. Ia sentiasa berkesan. Dan ia sentiasa mesra alam. 


Tiada perasa tiruan. Tiada Pemanis tiruan. Tiada ujian haiwan. Tiada bahan kimia. Pembungkusan adalah bebas bisphenol-A, phthalates dan dakwat toksik. Pembungkusan menggunakan bahan dikitar semula. 


 KAMI MENJAMIN KESELAMATAN TANPA SYARAT 

Kami bermula dengan alam semulajadi. Saintis Shaklee mencari si seluruh dunia untuk sumber bahan-bahan semulajadi yang terbaik.Tiada bahan-bahan yang diharamkan, tiada pemanis, tiada pewarna, tiada lemak trans.

 SETIAP PRODUK SHAKLEE DI JAMIN 100% SELAMAT DIGUNAKAN. 
 BERTUKAR JENAMA BOLEH MENGUBAH HIDUP ANDA SENTIASA BERFUNGSI 

Kami Menjamin Keberkesanan. Lebih 300 juta USD yang dilaburkan untuk ujian klinikal, penyelidikan, dan pembangunan. Lihat dalam Kajian 2007 Landmark dijalankan dengan kerjasama penyelidik dari Sekolah UC Berkely Kesihatan Awam yang menunjukkan bahawa ORANG YANG MENGAMBIL MAKANAN TAMBAHAN SHAKLEE MEMPUNYAI KESIHATAN KETARA LEBIH BAIK DARIPADA MEREKA YANG MENGAMBIL JENAMA LAIN MULTIVITAMIN. 

Dan bukti nyata adalah 54 PINGAT EMAS DIMENANGI OLEH SHAKLEE ATLET BERTARAF DUNIA MENGGUNA PRODUK SHAKLEE.

Jom sihat dan cantik,
~Aisyah~
SID:1092808
017-3468802





Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.