Skip to main content

Omega Guard untuk Ibu Hamil

OMEGA GUARD ----> 
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia


KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD SHAKLEE

  • Diestrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.
  • Ia bukan dari hati minyak ikan malah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
  • Berbanding omega produk lain, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen didunia yg mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 Semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan byk lagi
  • 1 Sajian Omega Guard = 905mg asid lemak omega-3 EPA dan HDA !! 
PEMPROSESAN OMEGA GUARD
  • Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang meggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengestrak minyak ikan tapi kaedah ni boleh memusnahkan sesetengah nutrien, malah tak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan. 
  • Shaklee menggunakan kaedah ULTRATULEN bergred farmaseutikal teknologi terkini utk meghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul utk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl iaitu bhn kimia industri yg sangat toksik)

BAGAIMANA OMEGA GUARD MEMBANTU IBU HAMIL??
  • Banyak khasiat omega-3 ni..dalam konteks ibu hamil, ia membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa didalam kandungan.
  • Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA ni menigkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine.
KENAPA OMEGA GUARD BOLEH MAKAN MULA TRIMESTER KE-2??


  • Omega Guard penting kepada ibu hamil tetapi ia boleh diambil mula pada trimester ke-2 kerana janin pada usia awal kehamilan sangat sensitif dan ibu hamil tidak digalakkan untuk mengambil suplemen yang terlalu banyak dan mempunyai kesan sampingan.
  • Minyak ikan mempunyai fungsi untuk MENCAIRKAN DARAH jadi wajarlah dilelakkan pada trimester pertama bagi mengelakkan risiko keguguran.
  • Apabila masuk trimester ke-2 dan ke ke-3, asid lemak Omega 3 ini SANGAT DIPERLUKAN untuk perkembangan bayi yang lebih kompleks termasuklah visual, otak dan kognitig bayi.

So,mommies meh la makan omega-3..demi kesihatan, keluarga dan baby dalam perut tu...meh dapatkan dari saya sekarang !! Nak anak pandai cerdik tak ni..meh cepat...



Salam sihat dan cantik,
~Aisyah~
UmmiAmmarArif




Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.